۵۰ درصد ماشین ها، بورسی می‌شوند

فروش آنلاین انواع فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر بنزین، فیلتر کابین، روغن موتور، هیدرولیک گیربکس، لنت، برف پاک کن، مکمل ها و خوشبوکننده های خودرو و..

۵۰ درصد ماشین ها، بورسی می‌شوند

۱۰۶ بازديد

۵۰ درصد ماشین ها، بورسی می‌شوند

رییس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معدن مجلس اظهار نمود: فروش ماشینی که از بورس خریداری می‌شود تا ۲ سال مشمول مالیات ۳۰ درصدی نسبت به قیمت خریداری شده می گردد. این کار می‌تواند کمک کند تا جلوی سوداگری و خرید خودرو به قصد سود گرفته شود.
روح الله ایزدخواه راجع به تصویب عرضه اتومبیل در بورس کالا در کمیسیون صنایع اظهار نمود: عرضه اتومبیل در بورس در کمیسیون صنایع تصویب گردیده و باید در صحن هم به رای‌گیری گذاشته شود، بعد از آن به شورای نگهبان می‌ رود در صورت تصویب، نهایی می‌ شود. در این طرح مطرح شده آن گروه از اتومیبلهایی که طبق قانون اجرایی اصل ۴۴ مشمول قیمت‌گذاری می‌ شوند، در بورس کالا عرضه می ‌شوند.


او همچنین درباره نحوه قیمت‌گذاری تصریح نمود: قیمت پایه عرضه در بورس کالا توسط شورای رقابت بر مبنای قیمت تمام شده مطابق هزینه‌های همان سال تعیین می گردد، اولویت تقاضا هم توسط شورای رقابت تعیین می ‌شود که بر اساس افراد و خانواده‌های فاقد خودرو می باشد.


وی همچنین ادامه داد: فروش ماشینی که از بورس خریداری می گردد تا ۲ سال مشمول مالیات ۳۰ درصدی نسبت به قیمت خریداری شده می گردد. این کار می‌تواند کمک کند تا جلوی سوداگری و خرید اتومبیل به قصد سود گرفته شود.


رییس کمیته خودروی کمیسیون صنایع و معدن مجلس در ادامه خاطرنشان نمود: مابه‌التفاوت قیمت فروخته شده در بورس و قیمت پایه به حسابی در خزانه واریز می‌شود، ۳۰ درصد از آن صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌ شود، ۷۰ درصد هم به عنوان تسهیلات برای توسعه صنعت اتومبیل سازی کشور و توسعه فناوری‌های جدید خودرویی هزینه می‌شود.


او با اعلام خبر تشکیل یک ستاد برای مدیریت منابع بیان نمود: برای مدیریت این منابع ستادی به نام ستاد «نهضت قطعه‌سازی» تشکیل می‌ گردد. اعضای این ستاد نمایندگان وزارت صمت، معاونت علمی ریاست جمهوری، شورای رقابت و انجمن قطعه‌سازی هستند که تخصیص این منابع را مدیریت می‌کنند. تا ۱۰ درصد از منابع را هم می‌تواند به قراردادهای تحقیق و توسعه دانشگاه‌ها یا شرکت‌های دانش‌بنیان طرف قرارداد خودروسازان اختصاص بدهد.


ایزدخواه در ادامه افزود: این تسهیلات به اتومبیل سازانی تعلق می‌گیرد که مطالبات معوق با قطعه‌سازان نداشته باشند. برای حمایت از قطعه‌سازی این موضوع را مطرح نمودیم تا اتومبیل سازانی که بدهی معوق به قطعه‌سازان دارند نتوانند از این تسهیلات بهره ببرند
او در جواب به پرسشی در رابطه با ماشین های مشمول فروش در بورس کالا بیان نمود: حدود ۵۰ درصد از اتومبیل ها که عموما پرمصرف هستند، قیمت آنها در بازار تعیین کننده می باشد و نوسان قیمت دارند در بورس کالا عرضه می گردند. شورای رقابت برای تمام ماشین ها قیمت‌گذاری نمی‌کند بلکه برای ماشین هایی که ممکن است حساسیت بیشتری در مورد آنها وجود داشته باشد قیمت‌گذاری صورت می پذیرد که همان اتومبیل ها در بورس عرضه می‌ شوند.


ایزدخواه همچنین بیان نمود: بیشترین تاثیر این قانون در کنترل سوداگری می باشد یعنی راه خرید و فروش‌های کاذب و به قصد سود که فضا را ملتهب می نماید را می‌بندد و از این که اتومبیل به عنوان کالای سرمایه‌ای باشد جلوگیری می نماید. علاوه بر این به ارتقای کمی و کیفی اتومبیل سازی و قطعه‌سازی کمک می نماید.


عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به نوع همکاری با شرکت‌های خارجی در صورت بازگشت به ایران شرح داد: شرکت‌های خارجی به بازار ما بسیار احتیاج دارند اما نکته مهم این است که از نقطه‌ای که قبلا صدمه خورده ایم مجددا آسیب نبینیم. باید نوع همکاری خود را با شرکت‌های خارجی تغییر دهیم تا از این حالت یک طرفه به یک حالت دوطرفه تبدیل گردد. یعنی در مقابل بازاری که در اختیار آنها قرار می‌دهیم بتوانیم فناوری واقعی را دریافت نماییم، از طرف دیگر به جای اینکه آنها فروشنده فناوری باشند وارد مشارکت‌های فناوری شویم. در این رکودی که در جهان حاکم است حتما آنها هم استقبال می‌ نمایند.


او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خطر واردات قطعه آماده قطعه‌سازان را تهدید می نماید بیان نمود:‌ این تهدید همیشه وجود دارد ما باید تدبیری بیاندیشیم که خطر آن کم شود. باید به یک نوسازی اساسی در زنجیره اتومبیل سازی برسیم که باید حالت نرم‌افزارانه داشته باشند. به این معنی که مناسبات روابط اتومبیل سازان و قطعه‌سازان را نوسازی نماییم روابط و همکاری‌ها شرکت‌ها در زنجیره تولید را نوسازی کنیم، نوآوری‌هایی در این زمینه‌ها باید انجام گردد تا رابطه ما با شرکت‌های خارجی تا این اندازه شکننده نباشد.

 

 

  #فیلتر_روغن #فیلتر_هوا #فیلتر_بنزین #فیلتر_کابین

 

خرید فیلتر خودرو از سایت معتبر کارکالا

عوامل موثر بر بازار بورس

1- برخی صنایع کامودیتی ‌محور هستند یعنی از اخبار و اتفاقات جهان تاثیر میپذیرند. صنایع فولاد،‌ سنگ آهن، پتروشیمی‌، فلزات رنگی، سیمان و …. از جمله صنایع موثر از اخبار و اتفاقات جهان هستند.

2- عوامل اقتصاد کلان یکی دیگر از عوامل موثر بر بازار بورس است. نرخ ارز، بهره، مالیات، حامل‌های انرژی، تعرفه بازرگانی و… از جمله عوامل اقتصاد کلان موثر بر بازار بورس هستند.

3-تاثیرگذارترین عامل بر اقتصاد شرکت‌ها، تحولات درونی صنایع و شرکت‌ها است.

4-اخبار و اطلاعیه های منتشر شده از سوی مطبوعات، رسانه های اجتماعی و خبرگزاری میتواند جو حاکم بر بازار را تغییر دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.